Zpět
|Blog

Krizové mzdové účetnictví představuje pro firmy rychlé řešení pro nepředvídatelné situace

EKP_Mrizove mzdove ucetnictvi

Koncept krizového mzdového účetnictví bývá součástí outsourcingu mzdového účetnictví. A co se vlastně skrývá pod pojmem krizové mzdové účetnictví? Jedná se o speciální přístup k mzdovému účetnictví, jenž společnostem umožňuje přizpůsobit se a reagovat na neočekávané události. Těmito nepředvídatelnými situacemi mohou být například dlouhodobá nemoc interní mzdové účetní či ad hoc řešení nedostatku personálních kapacit mzdové účtárny.

V praxi se jedná o krátkodobé působení externí mzdové účetní ve společnosti, která řeší nenadálý výpadek stálé účetní. Externí profesionální mzdová účetní má odborné znalosti, dokáže se rychle zorientovat a spolupracuje s ostatními zaměstnanci z personálního a účetního týmu. Dá se říci, že se jedná o krátkodobý outsourcing zpracování mezd do doby stabilizace vlastní mzdové účtárny.

Malé a střední společnosti často nejsou na krizi připravené

Výhodou externí mzdové účetní je, že má za sebou spolupráci s klienty z různých odvětví, což jí umožňuje rychle se adaptovat na nové firemní prostředí a efektivně řešit vzniklé problémy. Velké firmy často mají větší účetní oddělení, kde se dokážou zaměstnanci v případě krize zastoupit. Malé a střední podniky jsou však mnohdy závislé na jediném člověku. V těchto případech může externí odborník zajistit kontinuitu a stabilitu, kterou firma potřebuje pro své hladké fungování.

Máte-li zájem o další aktuality, sledujte nás na EKP Advisory, Facebook či LinkedIn.